فناوری های وب
نوشته شده توسط : جعفر

فناوری های وب به حوزه ای اشاره دارد که منجر به توسعه روز افزون فضای وب و برنامه نویسی تحت وب می شود. تحول و تغییرات مداوم قاعده تمام علوم بشری است و به همین دلیل است که  باید به روز باشید تا آن کاری که انجام می دهید از کیفیت لازم برخوردارشود. توسعه دهندگان وب نیز هر روز قسمتی از زمان خود را به مطالعه در خصوص تغییر و تحولات تکنولوژی اختصاص می دهند تا با تکنیک ها و آخرین فناوری های روز حوزه خود آشنایی کاملی پیدا کنند. ما در این مطلب می خواهیم بعضی از مفاهیم اولیه که در علم برنامه نویسی وبسایت استفاده می شود را به صورت کوتاه برای شما تعریف کنیم.

در یک چارچول کلی می توان گفت که توسعه یک برنامه یا یک وب سایت به سه زبان برنامه نویسی نیاز دارد: HTML و CSS و جاوا اسکریپت.اما قبل از هرچیز بگذارید ببینیم فناوری وب چیست؟

فناوری های وب

 

فناوری وب چیست؟

کامپیوترها برای ارتباط با یکدیگر و همچنین نمایش محتواهای خاص به کدها و زبان های نشانه گذاری شده ای نیاز دارند. بنابراین یک سری از زبان ها و کدها به صورت دائما گسترش یابنده ای در دنیا برای ارتقا ارتباط میان کامپیوتر ها پایه ریزی شده است.

مرورگرها

در یک فرآیند استاندارد شده جهانی، مرورگرهای نصب شده بر روی دستگاههای مختلف با سرورها مرتبط می شوند و اطلاعاتی که کاربردخواست کرده است را به شیوه ای که قابل نمایش باشد از سرور دریافت می کند. به عبارتی دقیق تر مرورگرها مفسرهای نمایش دهنده دیتاهای صفر و یکی هستند که در سرورهای مختلف تجمیع می شوند. در حال حاضر محبوب ترین مرورگرهای دنیا گوگل کروم و فایرفاکس است.

زبان های برنامه نویسی

همانطور که قبلاً گفتیم کامیپوتر ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر از زبان های برنامه نویسی استفاده می کنند. زبان های برنامه نویسی گوناگونی وجود دارد. جاوا اسکریپت زبانی است که بین تمام مرورگر ها مشترک می باشد.

زبان های برنامه نویسی متنوعی در حال حاضر توسط متخصصین و مهندسین برنامه نویسی گسترش پیدا کرده است، جاواسکریپت و PHP و پایتون سه زبان مهم در دنیاست که هر کدام قسمتی از مشکلات ارتباطات بین کامپیوتر ها را حل می کنند. برای مثال زبان برنامه نویسی پایتون بیشتر برای اینترنت اشیا کاربرد دارد و PHP یک زبان برنامه نویسی بسیار منعطف است که فریم ورک هایی مانند لاراول برای توسعه فضای وب از دل آن بوجود آمده است.

 CSS و HTML

HTML و CSS رابط هوشمند شده میان مرورگر و کاربران انسانی است. مرورگرها به وسیله این دو زبان برنامه نویسی شده خواسته های کاربران را به صورتی قابل نمایش درمی آورند. CSS  در یک تعریف جزیی تر عناصر HTML را بر روی صفحه نمایش شرح می دهد.

HTTP

با استفاده از این پروتکل، هر وب سایت می تواند به مرورگر ها دست یابد. این پروتکل وب سایت را از سرور گوگل درخواست می کند و سپس با استفاده از HTML و CSS و جاوا اسکریپت یک وب سایت پاسخی دریافت می کند.

با استفاده از این پروتکل هر وب سایت می تواند به مرورگرها متصل شود. در یک فرآیند طراحی شده وبسایت ها با استفاده از این پروتکل درخواست های خود را به گوگل می فرستند و سپس با استفاده از CSS و HTML و جاوا این پاسخ ها به کاربر نمایش داده می شود.

API

API را رابط برنامه نویسی برنامه ها ی کامپیوتری تعریف می کنند. توسعه دهندگان وب با استفاده از این قابلیت بدون به اشتراک گذاشتن کدها می توانند از برخی قابلیت های برنامه و یا وبسایتی خاص استفاده کنند. بهترین و معروف ترین نمونه های API توسط گوگل، فیسبوک و توییتر برای خدمات وبسایتهایشان ساخته شده اند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی آینده بشریت را دگرگون خواهد کرد. از جنبه های ترسناک آن که بگذریم بسیاری از خدمات امروز که توسط انسان انجام می شود در آینده به راحتی توسط هوش مصنوعی قابل اجرا خواهد بود. کم از کامپیوتر ها برای درمان بیماریها، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی یا پیش بینی احتمالات مختلف یک اتفاف و …. از جمله مواردی است که ذهن بسیاری از توسعه دهندگان و مهندسی نرم افزار را به خود مشغول کرده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: